۱۲ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲

دادستان آبادان مطرح کرد؛

احقاق حق شاکیان ساختمان آبادان از طریق ستاد حادثه متروپل

احقاق حق شاکیان ساختمان آبادان از طریق ستاد حادثه متروپل

آبادان- دادستان عمومی و انقلاب آبادان از احقاق حق شاکیان ساختمان آبادان از طریق ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی حادثه متروپل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مرانی پور ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از اینکه حادثه دلخراش برج متروپل آبادان در دوم خردادماه سال جاری صورت گرفت بلافاصله همه عوامل اجرایی و قضائی در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود: دستورات و اقدامات ویژه‌ای از سوی دستگاه قضائی به منظور رسیدگی فوری صادر شد و اکنون عملیات آواربرداری با سرعت خوبی شتاب گرفته است؛ البته در راستای رسیدگی به افراد زیان دیده و جان باختگان حادثه با همفکری و هم افزایی که در شورای تأمین صورت گرفت، مقرر شده که اقدامات لازم انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان ادامه داد: بنا به درخواست‌های قضائی و حقوقی خانواده‌های متوفیان و مصدومان، «ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی حادثه متروپل» تشکیل شد.

مرانی پور عنوان کرد: واحد ارشاد و معاضدت قضائی در این ستاد در نظر گرفته شد و پس از استماع فرد مراجعه کننده حتماً به درخواستش در واحد مربوطه ستاد رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به صدور گواهی حصر و وراثت در ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی و حقوقی حادثه متروپل، بیان کرد: در این ستاد نیز خدمات مشاوره به مصدومان حادثه متروپل ارائه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان تاکید کرد: تشکیل پرونده پزشکی قانونی برای دریافت دیه مصدومان این حادثه از جمله اقدامات ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی و حقوقی حادثه متروپل است.

مرانی پور با تاکید بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های شاکیان متروپل، گفت: با رایزنی دادستان مرکز استان خوزستان سعی در تسریع پرداخت دیه به این افراد شده است.

وی اظهار کرد: طبق هماهنگی با کانون وکلای استان خوزستان، دو تیم از وکلا برای افراد بی بضاعت این حادثه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5505551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha